Георг Фрідріх Гендель
Уже в дванадцятирічному віці Георг Фрідріх Гендель (1685- 1759) писав церковні кантати і органні п’єси. В 1702 р. він посів i пост органіста протестантського собору в рідному місті Галлі, але невдовзі зрозумів, що церковна музика це не його покликання. Набагато більше композитора привертала опера. Гендель вирішив переїхати до Гамбурга – міста, де діяв єдиний на той час німець- кий музичний театр.
Коли гамбурзька трупа розпалася, Гендель вирушив на батькі вщину опери – до Італії. Тут він жив з 1706 по 1710 р. (Флорен- ція, Рим, Венеція і Неаполь), а потім переїхав до Лондона, де очолив Королівську академію музики; в 1727 р. прийняв англій- ське підданство
Гендель відбувся як оперний композитор в Італії. Популярним він став після постановки «Агріппіни» (1709) у Венеції, а опера «Рінальдо» (1711), поставлена в Лондоні, зробила Генделя най- популярнішим оперним компо- зитором Європи. Він працював у жанрі італійської опери-серіа Музика надзвичайної краси (до того ж з мелодіями, що запам’я- товуються) справляла величез- не враження на слухачів. Усьо- го майстер створив понад сорок творів цього жанру.
Проте оперу-серіа в Англії, приймали далеко не всі. Не ви- падково величезний успіх мала «Опера жебрака», яка пародію- вала італійські опери, що зава- жали, як дехто гадав, розвитку національного театру. Георг Фрідріх Гендель створив тридцять дві у виставі навіть обігра- ораторії, більшість яких написана на біблійні сюжети. Найбільш відомі – «Ізраїль у Єгипті» (1739), «Месія» (1742), «Самсон» (1743), Іуда Маккавей» (1747). валися два епізоди з творів самого Генделя. Композитор дуже важ- ко переживав таку кри- тику. В 40-х роках, після провалу опери <<Дейдамія» (1741), Ген- дель більше не звертався до цього жанру музичного мистецтва і присвятив себе ораторії. Публіка гаряче прийняла нові твори ком- позитора. Наприкінці життя майстер був оточений шаною і пова- гою.
У творах Генделя відчувається вплив італійської та англійської музики. Проте за образом мислення Гендель залишався німець- ким композитором. Його твори мали значний вплив на митців наступних поколінь, особливо на представників віденської класич- ної школи.