Музика Німеччини 17-18 ст.
Музична культура Німеччини XVII ст. тісно пов’язана з подія- ми суспільного життя попереднього століття і передусім з Рефор- мацією. Протестантський хорал, що з’явився в той період, до по- чатку XVII ст. перестав звучати виключно в церкві. Поступово мелодії цих співів почали використовувати в ораторіях, кантатах та інших духовних жанрах.
Заслуга створення в німецькій музиці ораторії, духов- ного хорового концерту багато в чому належить композитору, ор- ганісту і педагогу Генріху Шютцу (1585-1672). Він написав першу німецьку оперу «Дафна» (1627) і оперу-балет «Орфей і Еврідіка» i (1638). Проте в Німеччині того часу опера не здобула подальшого розвитку. В країні ще не було загальнодоступних музичних теат- рів, постановки звичайно здійснювалися при дворах знатних вель- мож, аристократія ж віддавала перевагу італійській опері.
Серйозних успіхів досягли німецькі композитори в галузі ін- струментальної музики. Великий авторитет мав Дітріх Букстехуде (1637-1707). Для його творів для органа були властиві багатство фантазії, велика кількість несподіваних і барвистих зіставлень, глибокий драматизм.
Розвиток музичної культури Німеччини епохи Реформації був пов’язаний з ім’ям Георга Фрідріха Генделя (1685-1759) і Йоган- на Себастьяна Баха (1685-1750).