Соломія Амвросіївна Крушельницька

У перші десятиріччя ХХ ст. на оперних сценах світу царювали чотири особи чоловічої статі – Баттістіні, Карузо, Тітта Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їх висот і стати врівень з ними. Нею була Соломія Крушельницька. Найвимогливіші критики світу називали Соломію Крушельницьку. «Незабутньою Аїдою», «єдиною у світі Джокондою», «най- чарівнішою Чіо-Чіо-сан», «неповторною Галькою», «ідеальною Брунгільдою», «вражаючою Валькірією», «найпрекраснішою Са- ломеєю», «винятковою Лорелеєю» і т. д. За свідченням тогочасної преси світу, майже в кожній ролі вона була неповторною, а в багатьох лишається й досі неперевершеною.

Творчість Соломії Крушельницької мала величезний вплив на розвиток вокального мистецтва в усьому світі. А її ім’я золотими літерами вписане в історію світової опери.

Ця чарівниця здобула широке визнання навіть в Італії – батьківщині бельканто. Народилася Соломія Амвросіївна Крушельницька 23 ве- ресня 1873 р. в селі Білявинці Бучацького повіту на Поділлі, а виростала в селі Біла біля Тернополя. Куди невдовзі переїхали її батьки. Ще маленькою Соломія почала співати, дивуючи всіх навколо. І геній Музики, що рік за роком зростав разом із нею, завжди віддано супроводжував її в житті і в чудотворному сходженні до духовних і мистецьких вершин.

Соломія Крушельницька, збагачена досвідом музичних знань, які отримала у Львівській консерваторії (клас професора Валерія Висоць- кого), іде до Італії, де навчається у прославленої Фаусти Кресні. Вона приїхала до Мілана вдосконалювати техніку співу. Після успішних виступів в Італії Соломія співає у Львові, Варшаві, Петербурзі, Одесі, Парижі, а потім знову в Італії. Найкращі театри цієї країни пропонують їй свої сцени. Вона з тріумфом співає в Римі і Мілані, Трієсті і Флоренції, Неаполі і Кремоні, Туріні і Палермо, Пармі і Бреції та в багатьох інших містах.

Величезний успіх разом з великим Артуро Тосканіні чекав її у римському театрі «Костанці», міланському Ла Скала в операх «Аида», «Адріана Лекуврер», «Дон Карлос», «Валькірія», «Лорелся», <<Федра», «Саломея», «Електра». Де вона виступала з прославленими співаками Енріко Карузо, Маттіа Баттістіні, Тітта Руффо.

Голос співачки за визначенням італійських критиків – абсолютне сопрано широкого діапазону, якому властиві тільки йому при- таманна привабливість і специфічний чарівний оксамитовий тембр. Він сильний, запальний, звучний і співучий. Всебічно обдарована й освічена, сповнена високого артистичного чуття і шляхетності. Соломія Крушельницька розмовляла й співала українською, польською, російською, італійською, іспанською, французькою, німецькою й англійською мовами. Вона прекрасно грала на фортепіано і сама вивчала партитури та ролі, не звертаючись по допомогу до фахівців.

Соломія Крушельницька з однаковим успіхом співала як суто ліричні, так і драматичні партії, а закінчила свою кар’єру героїко- драматичними операми Р. Штрауса, Р. Вагнера, І. Піццетті, А. Каталані. За свідченням Артуро Тосканіні, у творах названих композиторів Соломія Крушельницька була і залишається неперевершеною. Соломія Крушельницька була першою і найактивнішою пропагандисткою в Європі, Африці й Америці українських народних пісень, творів вітчизняних композиторів.

Померла співачка у 1952 р.


Соломія Крушельницька – Через сад-виноград

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі