Галина Павлівна Вишневська
Галина Павлівна Вишневська (1926) — одна з найзнаменитіших оперних співачок Великого театру, дружина видатного віолончеліста і диригента Мстислава Ростроповича. Народна артистка СРСР.
За двадцять два роки виступів на сцені Великого театру Виш- невська створила безліч незабутніх жіночих образів у російських і західноєвропейських оперних шедеврах, серед яких непереверше- ними залишаються Леонора («Фіделіо» Бетховена), Тетяна («Євге- ній Онегін» П. І. Чайковського), Катерина («Катерина Ізмайлова» Д. Д. Шостаковича) тощо. Щороку співачка дарувала нову оперну партію. І що дивно, у неї жодного разу не було невдалої роботи! Вона була просто народжена для сцени. Вишневська співачка, в – якій усі вокальні й артистичні властивості виявлялися надзвичайно яскраво і гармонійно.
І свій 75-річний ювілей прославлена співачка відзначала на най- улюбленішій сцені – у Великому театрі. Вона, як завжди, гарна, приваблива, в прекрасній формі. Сьогодні Галина Павлівна продов- жує активно працювати, проводить майстер-класи, патронує добро- дійні фундації. Вона створила в Москві театр-школу, в якій навча- ються діти від семи до шістнадцяти років. Удвох з чоловіком Галина допомагає дитячим установам в Нижегородській області, заснувала Фундацію допомоги Академії педіатрії в Санкт-Петербурзі.
Але головною своєю справою Вишневська вважає Школу опер- ного мистецтва для випускників консерваторій, яку вона змогла відкрити 1 вересня 2002 р. в Москві. Своє завдання Галина Павлівна бачить у тому, щоб «навчити артиста виходити на сцену». Вона вважає, що коли співак приходить у театр, ніхто з ним не займа- Еться: театр це організм, який працює на публіку, йому не до особистостей. Молодий артист десь збоку, пробивається, як може. Такої школи, як я задумала, у світі не існує мою, дисциплінами. Я ж усе це знаю на своєму досвіді. Ще Шаля- пін мріяв про таку школу».