Джакомо Пуччіні
Найбільшим після Джузеппе Верді італійським оперним ком- позитором другої половини XIX – початку ХХ ст. вважають Джакомо Пуччіні (1858-1924) Він народився в місті Лук- ка (Центральна Італія) в сім’ї потомствених музикантів. Бать- ко помер, коли хлопчику ви- повнилося сім років. Незва- жаючи на важке матеріальне становище сім’ї.
Пуччіні навча- вся музиці в органіста місцевої церкви, вчився також у Музи- чному інституті ім. Джованні Пачіні (класи органа і форте- піано). Одного разу Пуччіні з друзями поїхав до сусіднього міста, щоб послухати «Аїду» Джузепе Верді. Враження було таке сильне, що після цього юний музикант вирішив стати опер- ним композитором.
У 1880 р., уже як автор кантати «Сини прекрасної Італії» і меси, Пуччіні вступив до Міланської консер- ваторії. За час навчан- Ня він склав квартет, романси і каприс для оркестру (прозвучав на випускному вечорі). Свою першу оперу «Ві- лісі>> композитор напи- сав на сюжет середньо- вічного твору.
Опера «Богема» була написана за ро- маном «Сцени з жит- тя богеми>> францу- зького письменника Анрі Мюрже. Сюжет В ролі Тоски – Марія Каллас опери «Тоска» був узятий з п’єси французького драматурга Вікто- река Сарду «Флорія Тоска». В опері «Мадам Баттерфляй» (інша Назва <<Чіо-Чіо-сан») найцікавішою є партія головної героїні. Щоб передати національний колорит, композитор використовував японські народні мелодії, незвичайні гармонійні обороти і тембри.
Останні твори Пуччіні написав після Першої світової війни. Це був цикл із трьох мініатюрних опер («Плащ», «Сестра Андже- ліка>, <<Джанні Ськікки») і опера-казка «Турандот» за одноймен- i ною п’єсою італійського драматурга Карло Гоцці. В «Турандот» композитор використовував старовинні лади і незвичайні поед- нання інструментів. Завершити «Турандот» автор не встиг; оперу закінчив композитор Франко Альфано (1876-1954).