Музика Німеччини епохи Відродження
У XVI ст. в Німеччині почалася Реформація, що істотно змі нила релігійне і культурне життя країни. Діячі Реформації були переконані в необхідності змін у музичному змісті богослужіння. Це пояснювалося тим, що служба велася латинською мовою, зро- зумілою італійцям, але чужою для німців, а музика була надзви- чайно складною.
Таким чином, до церковного співу ставилися такі вимоги: про- стота і ясність мелодії, рівний ритм, чітка форма співу. На цих засадах виник протестантський хорал головний жанр церковної – музики німецького Відродження.
Засновник руху Реформації Мартін Лютер (1483-1546) переклав новий заповіт німецькою – відтепер стало можливим вести богослужіння рідною мовою.
Інша яскрава сторінка німецької музики Ренесансу пов’язана з творчістю мейстерзингерів (нім. Meistersinger- «майстер-співак) поетів-співаків із середовища ремісників. Вони були не професійни- ми музикантами, а передусім майстрами зброярами, кравцями, – склярами, черевичниками, пекарями тощо. В міську спілку таких музикантів входили представники різних ремесел. У XVI ст. об’єд нання мейстерзингерів існували в багатьох містах Німеччини.
Свої пісні мейстерзингери творили за точними правилами, твор- ча ініціатива обмежувалась. Новачок повинен був спочатку освої- ти ці правила, потім навчитися виконувати пісні, далі складати текст до чужих мелодій, і тільки потім він міг створювати власну пісню. Мелодіями-зразками вважалися наспіви прославлених мейс- терзингерів і мінезингерів.
Видатний мейстерзингер XVI ст. Ганс Сакс (1494-1576) похо- див із сім’ї кравця, але в юності покинув батьківський дім і виру- i шив у подорож Німеччиною. Під час мандрів хлопець навчився ремеслу шевця, але головне познайомився з народним мистецт i вом. Сакс був добре освіченим, чудово знав античну і середньовічну літературу, читав Біблію в німецькому перекладі. Він глибоко пе- рейнявся ідеями Реформації, тому писав не тільки світські пісні, але й духовні (усього близько шести тисяч пісень).